Concert reviews

7 - The Black Well
8 - Beat It
9 - Another Transition
10 - Burning Doll
11 - Matrioska

Algemeen:
Dit album van Raintime is ons ter review aangeboden door Bieler Bros. Records. Raintime komt sterk uit de bocht met dit album. Je kunt bij Raintime voornamelijk denken aan veel invloeden van bands als In Flames, Children of Bodom en vergelijkbare scandinavische metal. Wat wil dit zeggen? Veel melodie, scherpe gitaarsolo's, goede zang... koop het album zelf maar. ;-)!

Beoordeling:
Ik vind Flies & Lies (het nummer) een hele lekkere binnenkomer. Je hoort direct de kwaliteiten van de band op zichzelf. Het klinkt professioneel en goed uitgedacht. Ik kan niets anders zeggen dan dat hetzelfde geldt voor het tweede nummer, Rolling Chances. In de derde track, Apeiron, vind ik de zang helaas af en toe minder, terwijl de gitaar juist heel goed is en het refrein heel strak. Ik snap niet precies waarom er gekozen is voor een te schreeuwerige stem die eigenlijk afbraak doet aan het nummer. In Rainbringer daarentegen, is de zang juist heel passend en wordt hard en zacht op een hele goede en aparte manier afgewisseld. Een heel sterk nummer.

Finally Me. Geweldig. Punt. Tears of Sorrow heeft weer dezelfde melodieuze gitaar, die de hele CD vult, met daarna weer even melodieuze metalriffs, erg mooi weer. In het volgende nummer, The Black Well, vind ik persoonlijk dat de drums, bas en gitaar elkaar echt perfect aanvullen. Als ik mijn stereo nét even wat harder zet, komt er een complete muur van geluid op me af zetten. Geweldig!

Beat it. Een Michael Jackson cover! Dat zou je niet verwacht hebben op deze CD. Helaas ben ik van mening dat nummers van o.a. Michael Jackson, Queen, Elvis, etc. gewoon niet te verbeteren zijn. Hoewel Raintime hier een hele mooie interpretatie neerzet, blijf ik nog altijd bij het (heilige) origineel. Another Transition, het volgende nummer, vind ik ook weer erg goed, hoewel ik de grunt af en toe toch niet helemaal in het geheel vind passen. Wat daarnaast wél weer erg mooi is, is de afwisseling van hard en zacht. Burning Doll heeft een heel apart begin en gaat heel lekker verder door in één keer over te gaan op het laatste nummer: Matrioska. Ik heb het gevoel dat er hier een invloed van een oudere band die ik ken in zit, maar ik weet niet precies welke. Het nummer klinkt overigens ontzettend goed en Burning Doll die het nummer inleidt maakt het geheel heel mooi afgewerkt. Het einde van de CD is heel rustgevend, onheilspellend, een einde dat ook echt een einde is.

Cijfer: 7.5

Auteur: Edwin | Geplaatst: 09 december 2007 om 16:10